Featured
Table of Contents
Onze consultants, maar ook collega’s van support, planning en sales werken nu veel thuis. De grotere afstand, letterlijk en figuurlijk, zorgt ervoor dat zij minder contact hebben met elkaar. slotenmaker hulpendienst kruibeke. Operationeel manager Anton van Dam vertelt: “We beseffen dat het korte praatje bij de koffieautomaat eigenlijk heel waardevol was. Gezellig, maar ook functioneel
Direct met een collega, maar ook in de Féju appgroep. Het nadeel daarvan is, dat het onoverzichtelijk is. We hadden behoefte aan meer structuur (slotenmaker hulpendienst kruibeke). Daarom hebben we de afgelopen maanden onze werkwijze voor thuiswerken steeds verder geprofessionaliseerd. De tools die we daarvoor het meest inzetten zijn Microsoft Teams en Yammer.” Bij Féju werken mensen van verschillende disciplines samen aan verschillende projecten voor verschillende relaties
Deze tool werkt perfect voor communicatie tussen support, consultants, sales en planning. Je kunt elkaars agenda inzien, documenten delen en op verschillende manieren met elkaar communiceren. Direct één op één, maar ook in een groep. Elke collega heeft Teams als applicatie op zijn of haar werkplek geïnstalleerd staan. slotenmaker hulpendienst kruibeke. Dit start op bij aanvang van het werk en zo ben je de hele tijd bereikbaar en up-to-date.” Anton licht dit toe aan de hand van een voorbeeld: “Support heeft een vraag en stelt die via MS Teams aan de betreffende consultant
En vice versa. Zo hebben ze heel snel en efficiënt contact. slotenmaker hulpendienst kruibeke. Ik besef dat ik hier de ideale wereld schets, want een collega kan natuurlijk op de wc zitten, aan de telefoon of in een bespreking zijn, maar dan reageert hij of zij direct daarna en is de vraag alsnog snel beantwoord
“In MS Teams hebben we een team aangemaakt voor calamiteiten, dat is met name handig bij storingsdiensten. Hier kun je in één keer je calamiteit droppen bij alle relevante collega’s. Dan krijg je snel reactie en hulp. Er is altijd wel iemand die kan helpen met zijn ervaring, kennis en kunde.
IT en Telecom werken hierin natuurlijk samen. In de groep zit bovendien de collega die het meest weet van de werkprocessen van de betreffende relatie. Doordat meerdere mensen meelezen, is bovendien iedereen direct op de hoogte. Want soms kan de oplossing voor meerdere relaties belangrijk zijn. slotenmaker hulpendienst kruibeke. Ideaal.” Ook de sales afdeling maakt veel gebruik van Microsoft Teams
Over vrijwel alle producten is informatie te vinden, niet alleen van de leverancier zelf, maar ook gebruikerservaringen. Deze kennis delen we in Teams met collega’s van de andere disciplines, omdat zij dit ook moeten weten. Verder zetten we Teams in voor remote (video)vergaderen en bellen. Intern maar ook met externen.
Bovendien biedt het gemak en gebruiksvriendelijkheid. Niet alleen voor IT’ers”, lacht hij. “Als je een laptop kunt aanzetten, dan kun je dit ook. In het begin van de crisis zagen we nog veel relaties die Zoom gebruikten (slotenmaker hulpendienst kruibeke). Het grote voordeel van Teams ten opzichte van Zoom is de betrouwbaarheid. Daar hoef je bij Teams nooit aan te twijfelen.” Door de corona crisis heeft het gebruik van Microsoft Teams een enorme vlucht genomen
Anton: “Teams ontwikkelt zich tot een allround applicatie die zakelijk gezien alsmaar belangrijker wordt. Je kunt daadwerkelijk samenwerken in teamverband en informatie in één keer delen met iedereen uit het team. Je kunt andere applicaties koppelen waardoor je snel en efficiënt je werk kunt doen. En het daagt je uit om te bekijken hoe je zaken nóg slimmer kunt inregelen met elkaar.
Ik ben ervan overtuigd dat mail uiteindelijk verdwijnt en we vooral MS Teams – en alles daaromheen en daaraan vast – gaan inzetten (slotenmaker hulpendienst kruibeke). Omdat ik niet precies weet wanneer, kan ik er geen krat pils opzetten. Maar anders had ik het gedaan!” Naast Teams wordt bij Féju steeds meer gebruik gemaakt van Yammer
Anton: “Dit is voor Féju de plek waar we informatie delen met elkaar. Teams gebruiken we voor dagelijkse business en projecten, Yammer meer voor algemene zaken (slotenmaker hulpendienst kruibeke). Bedoeld voor een specifieke groep of voor iedereen. Daarvan krijg je geen push notificaties en je hoeft er ook niet elke dag te zijn
Het is een plek waar je leuke content kunt vinden én delen over je collega’s of ontwikkelingen binnen ons bedrijf. Complimenten, of interessante artikelen om anderen beter te maken. Of privézaken, zoals de collega die ons op de hoogte hield toen hij op het punt stond om vader te worden.
Je kijkt op Yammer op een moment dat je daar zelf behoefte aan hebt en tijd voor hebt - slotenmaker hulpendienst kruibeke. Want je wilt natuurlijk geen leerzame of lollige dingen missen!” Beide Microsoft tools zijn beschikbaar als app op je telefoon én computer en ook via de browser van je telefoon en computer
Bel gerust met één van onze consultants. We helpen je graag met advies en implementatie. Lees ook: Overleggen op afstand doen we de hele dag - slotenmaker hulpendienst kruibeke. Dan is het belangrijk dat dit soepel verloopt, zonder haperingen en irritatie. Wij adviseren Teams: dat biedt naast (beeld)bellen nog meer mogelijkheden om comfortabel online samen te werken
Nu je medewerkers hun laptop mee naar huis hebben genomen, is beveiliging nog belangrijker. Denk aan beveiliging van de wifi-verbinding, een VPN-verbinding, anti-virus software en gegevens veilig opslaan. slotenmaker hulpendienst kruibeke. Denk ook aan de beveiliging van tablets en smartphones, want die worden thuis ook meer gebruikt. De ideale laptop voor thuiswerken is snel én licht
Irritaties over je laptop kosten onnodig veel energie. Dus is jouw laptop traag? Of te zwaar om steeds mee te nemen? Vervang ‘m dan nu. Je zult er nog veel mee moeten werken de komende tijd. Ook praktisch voor thuis: een tweede monitor. Je kunt twee programma’s naast elkaar zien, hebt groter beeld en werkt sneller.
Urenlang voorovergebogen naar je laptopscherm turen, is slecht voor je nek. slotenmaker hulpendienst kruibeke. Wil je snel inzien welke collega telefonisch bereikbaar is? En mobiel bellen terwijl het nummer van de zaak in beeld verschijnt? Dat kan allemaal met Féju 3CX. Deze oplossing, waarmee je ook kunt videobellen en chatten, is ook nog eens verrassend voordelig! We hebben nog veel meer adviezen
Wij adviseren je graag over de tools die je kunt inzetten om productiever en veiliger te werken. Adviezen die passen bij de werkprocessen in jouw bedrijf. Bel voor een vrijblijvend advies: 013- 511 50 88. Bij Féju zijn of worden alle ICT-consultants opgeleid in de Microsoft leer. Zij behalen certificaten voor Microsoft 365, maar ook voor de andere kennisgebieden, zoals Windows Server.
Pieter de Bruijn, Sales Manager: “Niet iedereen beseft dat Microsoft zelf alleen producten beschikbaar stelt. Het adviseren in de keuze voor een product en vervolgens het implementeren van de oplossing, daar heeft Microsoft haar partners voor. Hoe hoger de status van het partnership, hoe beter het advies dat u kunt verwachten (slotenmaker hulpendienst kruibeke).” De consultants beginnen (meestal) op het Fundamentals niveau, stromen door naar Associate en sommigen gaan door tot het niveau van Expert
Zij hebben aantoonbaar brede en diepgaande kennis van alle facetten van Microsoft 365 en van de nieuwste technieken. Als Féju-relatie krijgt u dus een allround advies.” Nick van den Heiligenberg was de eerste die het hoogste niveau behaalde en al snel volgde Maarten van Esch (slotenmaker hulpendienst kruibeke). Zij hebben de afgelopen maanden keihard gestudeerd en al hun examens gehaald
“Dit partnership toont aan dat we écht veel verstand van zaken hebben op het gebied van Microsoft producten en diensten. Bovendien biedt dit voordelen waarmee we onze dienstverlening nog verder kunnen verbeteren - slotenmaker hulpendienst kruibeke. Als Gold partner hebben we nog kortere lijntjes met Microsoft en kunnen we eenvoudiger Microsoft zaken implementeren en organiseren
Een goede security oplossing is onmisbaar, dat is wel gebleken. “Om de hoogste kwaliteit te kunnen bieden voor onze relaties, werken we samen met Sophos. Ook hier hebben we de certificering op zeer hoog niveau: we zijn Sophos Gold partner. Die zijn er maar 40 in Nederland. Daar zijn we dan ook erg trots op.” Pieter vertelt verder: “Ook deze Gold status toont aan dat we zeer brede kennis hebben, waarmee we onze relaties optimaal kunnen adviseren over een oplossing.
De oplossing moet perfect aansluiten op de serveromgeving of het datacenter, de werkplekken en de manier van werken. Wanneer er veel thuiswerkers zijn, nemen we dat zeker ook mee! Op die manier bepalen we welke security maatregelen nodig zijn, dat is dus altijd maatwerk - slotenmaker hulpendienst kruibeke.” “Het vinden van de juiste balans is heel belangrijk: we willen de ICT-omgeving heel veilig maken maar natuurlijk ook werkbaar houden! We kunnen alles wel dicht timmeren, maar je moet ook nog fijn kunnen werken
Latest Posts
Slotenmaker Daniel Reviews
Slotenmaker Maaseik
Slotenmaker Scharendijke